ARP Leasing poszerzyła funkcjonalność Portalu Klienta poprzez udostępnienie Przedsiębiorcom możliwości składania wniosków online, także o komercyjne produkty leasingowe. Do tej pory Przedsiębiorcy mogli wnioskować online o instrumenty wsparcia płynnościowego w ramach rządowego Programu Tarczy Antykryzysowej.
Portal Klienta udostępniony został w maju 2020 roku w okresie lockdownu związanego z ogłoszeniem stanu pandemii w Polsce. Wypracowane wówczas rozwiązanie umożliwiło ubiegania się o finansowanie oraz jego finalizację w całości w trybie online. Dzięki niej każdy Przedsiębiorca mógł złożyć wniosek i otrzymać wsparcie, ani razu nie wychodząc z domu.
Obecnie Przedsiębiorca może także złożyć online wniosek o leasing finansowy, operacyjny czy zwrotny na zakup maszyny lub urządzenia. Przedsiębiorca może na Portalu Klienta zapoznać się z ofertą, wybrać odpowiedni dla siebie produkt, a następnie złożyć wniosek przez internet. Sam proces składania wniosku jest niezwykle szybki, bezpieczny i intuicyjny. Odbywa się z wykorzystaniem Profilu Zaufanego do uwierzytelnienia oraz elektronicznego podpisywania wniosku. Po uwierzytelnieniu, przedsiębiorca składający wniosek wprowadza KRS, NIP lub Regon, a dane jego firmy są automatycznie pobierane przez system z bazy danych GUS. W zależności od wybranego produktu, przedsiębiorca wprowadza kolejne informacje, załącza niezbędne dokumenty, czy zaznacza właściwe oświadczenia. Po wprowadzeniu wymaganych danych kompletny wniosek zostaje wyświetlony, a przedsiębiorca po jego sprawdzeniu podpisuje go przy wykorzystaniu Profilu Zaufanego i wysyła automatycznie do ARP Leasing.
W całym procesie fundamentalne znaczenie ma fakt, że w całości można go przeprowadzić w trybie online. Dodatkowo przedsiębiorcom udostępniono materiał instruktażowy, który krok po kroku prowadzi użytkownika przez kolejne etapy składania wniosku.
Zapraszamy do składania wniosków online poprzez Portal Klienta !